Een beetje de toerist uithangen.

18 juli 2016 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Wat een zalig weekend hebben we toch weer achter de rig! Op vrijdag kwamen ze ons in de namiddag oppikken en na een autorit van zeker een uur zijb we eindelijk terug in het hostel aangekomen. We waren allemaal enorm blij met een propere, werkende douche en zijn er dan ook onmiddellijk ingesprongen. Iedereen leek opeens veel dankbaarder voor dit alles dan de eerste keer dat we hier aankwamen. Vervolgens zijn we dan in de villa van de baas versgemaakte pizza's gaan eten. Wat een luxe ! Het voelde vreemd om zowaar nog eens in een huiselijke sfeer te zijn en was een groot contrast met het childrens home waar we nog niet zo lang geleden verbleven. Na een zalig nachtje slapen kregen we 's morgens een heerlijk ontbijtje voorgeschoteld. Daarna hebben we de Soweto tour nog een keer gedaan. Tijdens de tour kreeg onze begeleider het gekke idee om een bungeejump te doen. Niet iedereen was hier voor te vinden, maar ik he samen met nog 2 andere moedige meiden dan maar de Orlando Towers beklommen. En na veel angstzweet zijn we er alle drie weer afgesprongen. Een fantastische herinnering die in mijn geheugen gegrift zal blijven. De volgende ochtend werden we alle drie wakker, met veel spierpijn natuurlijk. Terug het busje in en op naar de cultural village. Een zeer mooie plaats waar de geschiedenis en cultuur van Zuid-Afrika met zijn verschillende stammen verteld werd aan de hand van authentiek ingeklede dorpjes, muziek en dans. Ten slotte kregen we nog een typisch plaatselijkbbuffet aangeboden bestaande uit o.a.: wormpjes, vetkoek, papaya, struisvogel en krokodil. Natuurlijk wilde de avonturier in mij dit allemaal proeven en zo gezegd, zo gedaan. Kortom een verrassend weekend met veel nieuwe ervaringen. Nu gaan we terug naar het Amazing Grace childrens home voor Mandela day (vandaag), maar aangezien ze het hier niet zo nauw nemen met de tijd kan dat nog wel even duren.

Groetjes en tot snel !!

1. Sonja Schraepen:
    18 juli 2016
    Ik zie en hoor dat het fijn is. Wij zijn blij voor je dat je je goed amuseert. Mooie foto's en een geweldige sprong. :-)
    Veeeel kusjes van meter, Marc en bompa
  2. SCHEPERS valentin:
    18 juli 2016
    Wat een fantastische avonturen allemaal,ik begin wat jaloers te worden als ik dat allemaal hoor en zie,nog veel plezier daar grtjs opa en oma