Johannesburg, Zuid-Afrika

Bitterzoet

22 juli 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Het eerste deel van mijn avontuur zit er alweer op en het laat een bitterzoete smaak achter. Het Amazing Grace childrens home was een zootje ongeregeld met geweldige, goedlachse kinderen. Het feit dat ze alles in hun mond staken wat zowel los als vast zat en af en toe een plasje of een kakje midden op het veld deden moest je er dan maar bijnemen. Ook hun geweldige zang- en dans talent maakte alles nog beter! Al bij al was het een fantastische ervaring die mijn kijk op het leven zeker beïnvloed heeft. We hebben met onze schilderwerken onze stempel gedrukt op het weeshuis en ze gaan ons daar niet snel meer vergeten denk ik (en wij hun ook niet natuurlijk)! Het afscheid was een andere zaak niet enkel de kindjes en het verblijf, maar ook de meiden met wie ik 3 weken lang elk moment gedeeld heb moesten uitgezwaaid worden. Dat laat een vreemd gevoel achter. Ik ben uiteraard vooral benieuwd naar de nieuwe omgeving en mensen in Port Elizabeth. Morgen is onze vlucht en met de Afrikaanse punctualiteit is het nog maar hopen dat we op tijd op het vliegveld zijn !

1. Sonja Schraepen:
    23 juli 2016
    Dag meid,
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat het afscheid moeilijk was. Jullie hebben dan ook drie intense weken met elkaar beleefd. Maar nu komt het volgende avontuur "op naar de dieren". Veeeeel liefs van meter, Marc en bompa xxx