Soweto, Zuid-Afrika

Cultuurshock

9 juli 2016 - Soweto, Zuid-Afrika

De eerste dagen waren echt fantastisch ! We hebben een beetje de toerist uitgehangen en johannesburg, soweto en pretoria bezocht. Heel fijn om al de mensen van verschillende culturen te leren kennen. Vrijdag zijn we naar ons project (het weeshuis is Soweto) gebracht. Ik heb het hier echt moeilijk gehad de laatste dagen. Cultuurshock! Ik heb veel geweend en moeten verwerken. De omstandigheden zijn echt anders hier, dat kunnen wij ons thuis niet voorstellen ! In onze keuken is ons huisdier een kakkerlak en de badkamer is zo mogelijk nog erger. En in ons raam op de slaapkamer zit een gat. Maar we mogen niet klagen, we hebben het nog steeds beter dan de kinderen. Wassen doen ze hier met 1 bak vuil water en met de hand en de kindjes krijgen geen liefde of aandacht. Maar ik focus me nu meer op wat ze wel hebben dan wat ze niet hebben. Dat gaat beter. Ik heb vandaag ook een kerkdienst mogen meemaken. Dit was echt geweldig ! Met dansen en zingen en alles erop en eraan. Het is wennen, maar ik ben blij dat ik het gekozen heb. Ik besef nu hoe goed ik het wel niet heb thuis!! Als ik weer eens wifi heb laat ik nog iets weten. Tot snel !! Xxx

1. SCHEPERS valentin:
    10 juli 2016
    hoor het ,dit had je niet verwacht denk ik,maar als je terug komt heb je een geweldig avontuur meegemaakt ,en moet ik geen spinnetje meer doodkloppen op je kamer denk ik,dan kun je dat zelf .kop op meid . grtjs opa en oma
  2. Sonja Schraepen:
    10 juli 2016
    Lieve schat mijn hart breekt als ik dit lees. Probeer de mooie dingen te zien en probeer de kindjes wat liefde en aandacht te geven. De echte wereld is hard maar zo beseffen we dat wij geen reden tot klagen hebben. Dit maakt ons alleen maar sterker voor wat komen moet.
    Veel liefs van meter, Marc en bompa xxx
  3. Marie Jeanne Vaes:
    Hoi lieve Mie,

Amai van dit te lezen krijg ik gewoon de krop in mijn keel .... Heel begrijpelijk dat je u wat slecht voelt en het er moeilijk mee hebt. Maar zo straf dat je zelf zegt dat je wil zien naar de dingen die ze wel hebben... En dat dat u helpt. Daphne je doet daar echt prachtig werk... De kindjes daar gaan geweten hebben dat jij daar bent / geweest! In ieder geval ik ben super fier op u en wat je doet ... Amai!! Geniet van elk moment , want deze ervaring pak je voor de rest van uw leven mee!! Dikke kus! Tot snel ... Liefs Mj